lauantai 12. marraskuuta 2011

Vielä jaksaa...

Meillä  satoi lunta keskiviikkoiltana ja torstaina. Vähän on vielä jäljellä!

Nyt olen ollut putkeen töissä 11 päivää (ravintolassa ja kasvihuoneilla). Ajattelin kyllä jättää kasvihuoneen työpaikan pois nyt kun saan vuoroja vissiin ravintolassa viisi per viikko. Ihan riittävästi töiden paiskimista siinäkin, toivon mukaan! Lisäksi huomasin, että jaksan mekaanista hommaa kasvihuoneilla ihan hyvin sellaiset 1,5 päivää peräkkäin, mutta sen jälkeen alkaa selkään sattua ihan liikaa (vaikka tekisi mitä jumppaliikkeitä koko aamupäivän).

Muutamia huomioita, mitä olen tehnyt tässä töiden ohessa:

- Kahvi/tee on ihan normaali ruokailujuoma. Siis porukka tulee päivälliselle ja yksi tilaa limpparin, kaksi tilaa kahvin ja yksi tilaa teen. Muistan kun joskus alkuaikoina Suomessa meille tuli amerikkalainen päivällisvieras ja Allu sitten tarjosi hänelle kahvia ruokajuomaksi. Minä olin ihan pöyristynyt, että ei kai sitä nyt kahvia tarjota ruoan kanssa kuin vasta jälkeen päin! Olin väärässä...

- Myös (useimmiten kylmä) kaakao tai pirtelö ovat normaaleja ruokailujuomia ja ihan aikuisillakin! Siis pirtelö! Pirtelö on minusta jälkiruoka. Miettikää nyt, pizza ja pirtelö. Nam nam. Olen jopa tehnyt itse yhden pirtelön. Kääk! Ei siitä ainakaan tullut valitusta, että kai se oli ihan ok!

- Ravintolasta tilataan aika paljon noutoruokaa iltaisin. Me kysytään aina tilaajan nimi, etteivät tilaukset menisi sekaisin. Nyt pyyntö kaikille kanadalaisille (ja miksei suomalaisillekin). Antakaa lapsillenne normaalit nimet, esim. David, Mary, jne... Minulla on aina kauhea tavaaminen ja tiedusteleminen, että jaa mitenkäs se nyt sitten kirjoitetaan! Vaikeaa ja kiireessä hankalaa ja noloa kysyä aina uudestaan!

Ja huomio itsestäni:
- Tykkään ma-pe 8-16 -tyyppisistä töistä. Nyt kun olen vuorotyössä niin jos on iltavuoro niin masistelen sitä koko päivän... Plääh pitää mennä vielä töihin (niin kuin tänäänkin!). Lisäksi musta on kivaa kun saa viikonloput vapaaksi, koska sillonhan Allullakin on vapaata. Olin töissä viime viikonloppuna, myös tänä viikonloppuna ja veikkaisin myös, että ensi viikonloppuna... Reissut Thunder Bayhin ovat siis vähissä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti