torstai 7. maaliskuuta 2013

Töissä/kotona

Olen paiskinut töitä jo melkein kolme viikkoa. Työpaikka on ollut mukava, työkaverit leppoisia ja itse työ perustoimistohommaa eli paperinpyörittelyä ja asiakaspalvelua. Olin aluksi puolipäiväisenä maanantaista perjantaihin, mikä oli vähän ärsyttävää kun neljän tunnin takia piti raahautua iltapäivästä töihin. En mä saa mitään aikaiseksi aamulla jos pitää mennä klo 13 töihin! Sitten toinen samalla palkattu tyttö löysikin toisen työpaikan ja nyt uuden tytön kanssa saimme sovittua paremman järjestelyn. Minä olen maanantaista keskiviikkoon kokopäiväisenä ja hän torstain ja perjantain. Mahtavaa!

Minulle tarjottiin kokopäivätyötäkin kun se ensimmäinen tyttö otti loparit, mutta sanoin ei. En ole tainnut edes muistaa raportoida teille Allun työkuvioista. Allu on tällä hetkellä nimittäin lomautettuna/työtön. Allun äitiysloman sijaisuus on nimittäin työhön, joka on itse asiassa vain 10 kuukautta vuodesta. Hän oli siis nyt kuukauden töissä ja palaa taas toukokuussa takaisin sorvin äärelle. Tämä minun työ on väliaikainen eli loppuu juuri huhtikuun lopussa/ toukokuun alussa ja meillä siintää mielessä Ottawan reissu ainakin mikä olisi osaltani jäänyt kokonaan väliin jos olisin ma-pe töissä. Mutta nytpä onkin neljän päivän viikonloput että siinähän ehtii vaikka mitä!

Allulla ei olekaan ollut juuri mitään lomaa varmasti muutamaan vuoteen, että ihan mielellään lepuuttelee nyt kotona. Ensimmäisen päivän jälkeen kommentoi: miten sä oot jaksanut olla koko päivän kotona? Ei mitään tekemistä! Mä neuvoin että pitää harjoitella laiskottelua ja keksiä harrastuksia. Itsehän olin Kanadaan tultuani reilun kuukauden tyhjänpanttina kotona. Eikä tullut edes tylsä kylään!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti