sunnuntai 10. heinäkuuta 2011

Locavore Box 1


Kotona minua odotti myös ensimmäinen Locavore Box eli paikallisista tuotteista koostuva yllärilaatikko. Niinhän siinä tietysti sitten kävi, että minä olin poissa ja Allukin oli työhaastattelussa eri paikkakunnalla juuri silloin kun laatikko olisi pitänyt hakea... Onneksi koordinaattori on meidän kaveri, joka sitten panttasi meille laatikon ja Allu kävi illalla hakemassa hänen luotaan herkut.

Ensimmäisestä laatikosta paljastui siis:


Nippu herkullisia porkkanoita. 


Pitkulaisia punajuuria.


Unikonsiemensalaatinkastiketta. NAM! Tosi hyvää! Kävin myös ystäväni Kellyn kanssa lauantaisin pidettävässä Farmer's Marketissa eli torilla ja hän osti samaiselta mummolta toisenlaista salaatinkastiketta. Minä ostin Allulle raparperi- ja saksanpähkinähilloa.


Laatikosta löytyi myös nipullinen sipuleita.


Aamupalamakkaroita. Nämä oli palattuani pakasteessa, joten siksi ovat huurteisia.


Laatikossa piileskeli myös iso kerä salaattia. Lisäksi laatikossa oli muffinsseja, jotka Allu oli ehtinyt syödä jo parempiin suihin.


Ja tässäpä paikallisista tuotteista tehty herkkusalaatti! Mansikat ovat myös paikallisia ja torilta hankittuja. Feta tuli kaupasta...


Torilla oli myös suloinen pikkupoika, joka myi tekemiään suklaaherkkuja. Tässä Cuban Lunch eli kuubalainen lounas ja sen alla rice krispies-suklaaherkku. Herkullisia! Poikakin oli oikein supliikkimies. Melkein ostin koko kylmälaukun tyhjäksi...

2 kommenttia:

  1. Aivan ihana boksi, kenelleköhän voi tollasta ehottaa täällä, mä kyllä tahtoisin tuollasen kans!

    Siistillä paikalla olet töissä, kun lentsikalla pitää mennä! :) Tuolla saattais vaan tulla mökkihöperöksi, mut onneksi vieraat kuitenki vaihtuu aina välillä. ;)

    Teillä on kyllä ihanan näkönen paikka toi koti.

    Nyt tuli kerralla monen postauksen kommentit, kun en ollu muistanu käydä tarkistaa blogias.

    ~Tanja~

    VastaaPoista
  2. Olen ollut itse ihan innoissaan tuosta boksista, siksipä harmittaakin että nyt on kaksi kolmesta jäänyt saamatta. Ensi viikolla on taas uuden aika ja silloin olen onneksi maisemissa!

    VastaaPoista