maanantai 26. marraskuuta 2012

Kukkuu!

3 kk ja 2 viikkoa takana Suomessa. Jäljellä näillä näkymin 1 kk ja 2 viikkoa. Tässä muutamia havaintojani:

- Aika kuluu toisaalta kyllä aika nopeasti. Olen suunnitellut nimittäin ottavani yhteyttä vanhoihin työkavereihin täällä ja vaikka ties kehen, mutta en ole edelleenkään tätä tehnyt. Samoin tajusin yksi viikonloppu että kaikki loput viikonloppuni Suomessa ovat buukatut!

- Olen alkanut ymmärtää miten suomalaisia pidetään joskus epäkohteliaina. Taisin olla kuitenkin jo aika  tottunut kanadalaisten kohteliaisuuksiin niin suomalainen kulttuuri, jossa ei tarvitse sanoa pliis tuntuu vähän epäkohteliaalta.

- Minulla on ikävä cheddarjuustoa.

- Syön ruisleipää joka päivä täällä. Pakko varmaan oikeasti opetella leipomaan sitä Kanadassa kun ei elämä ole elämisen arvoista ilman ruisleipää. En ole muuten kertaakaan ostanut paahtoleipää!

- Tavarani ja vaatteeni lisääntyvät koko ajan (varmaankin sinä aikana kun olen töissä) ja milläköhän ilveellä nämä kaikki raahataan taas Kanadaan.

- Allu tulee Suomeen jouluksi jo vajaan kolmen viikon päästä! Oho!

2 kommenttia:

  1. Hahah, elämä ei ole elämisen arvoista ilman ruisleipää :D Oot ollut jo liian kauan Suomessa! Mä olen tosin taas kehittänyt rakkaussuhteen Vaasan hapankorppuihin, joita löysin Loblawsta, nam nam :)

    VastaaPoista
  2. Thunder Baystakin löytyy onneksi noita hapankorppuja! Tänään söin yhden koululla niin tuli Kanada mieleen :D

    VastaaPoista